Saturday, May 1, 2010

Boc se crede prim ministru pe planeta Pandora

In urma cu o saptamina, premierul Romaniei a vizitat uzinele Renault de la Colibashi, cerind producatorului francez sa construiasca o mashina electrica la Piteshti. Vizionarul politician din curbura Cartpatzilor shi-a umflat pieptul cu o energie nebanuita pentru un conducator a carui tzara e o ruina peticita shi al carui popor ar emigra in masa catre vest.

Ascultindu-l vorbind despre automobile ai crede ca Boc poate rezolva criza economica la un plici din degete. Cu cizma pe grumazul Renault, prim ministrul a vorbit despre viitor ca Nostradamus, ashezind Romania (prin importantza declaratziilor sale) printre performerii secolelor urmatoare.

Insa Emil Boc shtie ca viitorul valahilor este cacaniu shi se arunca spre ziua de miine l-a fel cum s-ar arunca un nebun intr-o prapastie fara parashuta. Shi am sa shi explic de ce....

In primul rind grupul Renault - Nissan are deja o mashina complet electrica ce va fi comercializata in curind in Statele Unite. Se numeshte Nissan Leaf, in traducere Nissan Frunza, shi costa 32.780 $, cu reduceri guvernamentale datorate investitziei in noile tehnologii menite sa protejeze mediul inconjurator, putind ajunge la 25.280 $. La o incarcare, mashina poate acoperi 100 de mile, adica 160 de kilometri, dupa care bateriile trebuie reincarcate (30 de minute la o statzie de incarcare rapida pentru a obtzine 80% din capacitatea totala, altfel 8 ore in garaj sau 20 de ore cu adaptor de la retzeaua normala). Viteza maxima este de 140km/h.

Modul de cumparare este bazat pe o inscriere, reprezentantzii Nissan urmind sa-l viziteze pe client pentru a stabili cum pot instala o statzie de alimentare cu electricitate la reshedintza acestuia (vezi video atashat). Marea problema ramine ce potzi face daca te indepartezi de casa mai mult de 80 de km shi nu mai ai cum sa te intorci pentru reincarcare, neexistind alte statzii de alimentare asha cum sint benzinariile de astazi. In plus, conectorul de curent este unul specific mashinii, nefiind utilizat in uzul casnic, iar curentul este de voltaj shi amperaj diferite de retzeaua normala de electricitate.... acesta fiind motivul pentru care itzi trebuie un instalator acreditat dupa ce ai comandat mashina.

Ashadar. Nissan Leaf ramine o mashina de folosit in marile aglomerari urbane, pentru distantze relativ reduse daca ne gindim cit se conduce in Statele Unite, cu zero emisii, deci un automobil ce nu polueaza absolut deloc.

Acestea ar fi numai citeva date despre implementarea unui astfel de proiect intr-o societate deschisa schimbarilor, capabila sa produca in scurt timp o infrastructura care sa transforme aceasta idee intr-un succes.

Numai ca Emil Boc leviteaza ca un aurolac ametzit de aureola scliptoare a viitorului promis unei multzimi indobitocite. Romania nu va fi pregatita pentru asha ceva nici in 2000 de ani, iar Renault shtie asta... In plus, la Colibashi vor continua sa fie produse mashini cit mai ieftine pentru lumea a treia, atita timp cit economia va justifica aceasta directzie. Adevaratzii capitalishti nu vor sari aceste etape ale dezvoltarii normale shi ale profitului sigur, indiferent de bolboroseala galagioasa a minishtrilor din Romania.

Ashadar il sfatuiesc pe Emil Boc sa-shi convinga nevasta sa ishi cumpere un Duster, fiindca nu exista prea multe shanse ca, in timpul vietzii sale, sa vada o mashina mai "sofisticata" ieshind pe portzile uzinei din Colibashi. N-are cum.





4 comments:

Mişu said...

Eu cred că va fi cu maşinile electrice la fel cum a fost cu calculatoarele şi cu telefoanele mobile. Vor apărea primele, cu autonomie redusă, cu performanţe mici, dar multă lume va cumpăra pentru că este noutatea cea care determină vânzările... Apoi, performanţele maşinii vor creşte până se va ajunge la maşini ultraperformante, ca cele pe benzină. Oricum, primii bani care se vor face din vânzarea primelor exemplare vor fi cei mai mulţi, apoi se vor ieftini.

Nu ar fi exclus ca, la Mioveni, să se facă o maşină electrică. Eu chiar m-aş bucura. Dar Boc n-are nicio treabă cu chestia asta. A vorbit şi el, ca tontul, fără să se gândească. Şi ar putea fi acea maşină o alternativă la Nissan-ul despre care spui.

În altă ordine de idei, week-end-ul viitor e raliu pe Tranfăgărăşan. Va fi şi o paradă a maşinilor de epocă. Abia aştept să ajung! Voi scrie şi voi pune poze! :)

jocker12 said...

mashina este un produs care nu poate fi schimbat ca telefonul mobil sau chiar ca un computer....
apoi, odata ce instalezi o statzie de alimentare cu electricitate in casa, eshti blocat cu mashina care o ai....
in america se discuta demult pe tema asta shi exista o varinata mult mai rapida de incarcare shi rezolvare a problemei statziilor de incarcare... schimbarea acumulatorului shi inlocuirea lui cu unul nou... pur shi simplu, in loc de benzina, scotzi bateria din mashina shi pui alta noua de la statzie... shi potzi folosi benzinariile vechi....

mai exista varianta mashinilor pe hidrogen, care este mult mai atragatoare, produce curent shi mashinile pot fin incarcate cu apa, eliminind oxogen pur pe tzeava de eshapament....

in romania lipseshte infrastructura, iar mashina nissan este facuta de renault.... care mai lucreaza la modelele Z.E., adica zero emissions

http://www.renault-ze.com/uk/#/uk/home.html

ia o camera shi fa un film la raliu....

Anonymous said...

Visam frumos la masini electrice pe care sa le incarcam la priza, poate peste 100 de ani. Iar Boc e un DOBITOC.
cu rimăŞ
boc boc, dobitoc

jocker12 said...

este simplu shi la indemina oricui sa numeasca un politician simplu - dobitoc...
in romania nu cunduc decit oportunishtii de clan, trib sau gashca... printre care mai nimeresc shi citziva ghiolbani care tzintesc succesul....

cit despre mashini electrice... da, cred ca romania va continua sa consume resturile lumii civilizata, jucind in acelashi timp rolul de cobai pentru teste de piatza conduse de corporatzii care au nevoie se studieze reactziile anumitor segmente de populatzie...

oricum a-i intoarce-o, rezultatul este unul singur... trist