Wednesday, September 16, 2009

Briattore a fost dat afara de Renault

Dupa Ron Dennis (McLaren Mercedes), alte nume grele ale Formulei 1 parasesc Marele Circ pe usha din dos

Sa fiu sincer, nu ma ashteptam ca scandalul in care a fost implicat numele echipei de Formula 1, Renault ING, sa aiba un astfel de rezultat. Lasind la o parte faptul ca Flavio Briattore incerca acum citeva luni numai, sa tzina in shah Federatzia Internatzionala, amenintzind ca cele mai multe echipe de Formula 1 sint dispuse sa ishi creeze un campionat separat, ma gindesc ca a venit vremea de criza, cind fiecare mare constructor de automobile trebuie sa inceapa sa ishi faca o serioasa curatzenie in propria ograda.

Ce s-a intimplat de data aceasta este un caz tipic de profit de pe urma unui "accident" aranjat pentru a creea o situatzie de avantaj pentru titularul echipei Renault, Fernando Alonso. Totul s-a petrecut in urma cu un an pe circuitul din Singapore, unde Alonso a cishtigat in urma unui aranjament, pus la cale de conducatorii echipei Renault, care i-au cerut lui Nelson Piquet jr.(in partea dreapta a imaginii), la acel moment pilotul secund al francezilor, sa intre cu mashina in parapetul de beton al circuitului pentru ca organizatorii sa introduca "safety car"-ul pe traseu inainte ca totzi ceilaltzi pilotzi, in afara lui Alonso, sa fi oprit pentru realimentare.

Cunoscind exact cind celelalte mashini aflate la start vor intra la standuri, oficialii Renault au pus la cale o strategie care sa ii permita lui Alonso, plecat de pe pozitzia a 15 a grilei de start, sa ajunga brusc in fatza plutonului, situatzie din care, este shtiut in Formula 1, este mult mai ushor sa controlezi shi sa domini cursa pina la final..... Lucru care s-a shi intimplat dealtfel, Alonso trecind primul linia de sosire, conform site-ului oficial al competitziei, dupa 1h:57min:16sec.304.

Din discutzia pe care Pat Symonds, directorul executiv al echipei tehnice, a avut-o cu unul dintre investigatorii angajatzi de FIA, reiese ca Nelson Piqut jr., concediat intre timp de la Renault, a fost instruit cu harta in mina unde shi cind sa produca accidentul (turul 14 la ieshirea din curba cu numarul 17), in special datorita lipsei utilajelor de curatzire a pistei, lucru care ar fi necesitat fara discutziei introducerea safety car-ului pe traseu, pentru oprirea temporara a cursei.

In aceste conditzii Alonso, celalalt pilot Renault, care tocmai oprise in turul 12, profitind de brusca schimbare de tactica a tuturor celor care se aflau in fatza sa shi care au decis sa alimenteze pe perioada cit mashina de sigurantza se afla pe traseu, s-a trezit primul, loc pe care nu l-a mai cedat pina la final.

Dupa multzi ani de Formula 1, Briattore se desparte de automobilism in urma unui uriash scandal. Echipa Renault, cu cei 500 de angajatzi ai sai, ashteapta sanctziunile ce vor fi dictate de FIA, dar atita timp cit cei vinovatzi au plecat, e greu de crezut ca francezii vor fi exclushi din competitzie.

Nelson Piquet jr., cel dat afara de la Renault in urma cu citeva luni pentru rezultate slabe, afirma ca a tacut incercind sa ishi pastreze locul in echipa, asta insemnind carte de vizita, nivel al competitziei in care pilota, echipament de concurs shi salariu. Insa momentul despartzirii a produs un shoc pentru ambele partzi, tatal pilotului, triplul campion mondial - Nelson Piquet, fiind acela care a discutat cu preshedintele FIA, Max Mosley, shi cel ce de fapt a pornit aceasta furtuna care i-a pus la pamint pe cei doi oficiali Renault.



Un singur amanunt mi se pare insa extrem de important. Materialul de mai sus a fost realizat de BBC, inaintea Marelui Premiu de la Monza, desfashurat duminica trecuta, iar unul dintre protagonishti este Fernando Alonso, fost campion mondial, cel care, surprins in momentele imediat urmatoare victoriei de anul trecut, ii confirma lui Briattore ca SAFETY-CAR-ul a facut diferentza, cuvinte care il fac pe boss-ul de la Renault sa se uite intrebator catre camera de luat vederi (sec.0:53 - sec.0:57). Poate ca nu vi se pare nimic ciudat pina aici, insa cei care au urmarit desfashurarea evenimentelor cunosc ca pilotul spaniol a negat ca ar fi shtiut ceva despre accidentul pus la cale pentru a-l ajuta sa cishtige. Ba mai mult, investigatorii FIA au stabilit ca Alonso nu a fost implicat cu nimic.
Chiar asha sa fie?

Prima declaratzie a lui Neson Piquet data oficialilor FIA
A doua declaratzie a lui Nelson Piquet data oficialilor FIA
Raportul complet al investigatorilor FIA in legatura cu accidentul din Singapore
Scrisoarea lui Flavio Briattore adresata lui Nelson Piquet senior, purtind antetul Renault
Transcriptul inregistrarilor radio ale echipei Renault inainte shi dupa accidentul lui Piquet jr.




Acestea sint datele telemetrice SDR (Standard Data Recorder) ale celor doi pilotzi la trecerea prin virajul 17 al circuitului din Singapore, aflate in dosarul Federatziei Internatzionale de Automobilism.

No comments: