Wednesday, October 7, 2009

Vettel ataca titlul mondial dupa ce Webber a testat noul model de eleron fatza chiar in cursa de la Suzuka

Actualul sezon al Formulei 1 se apropie de final, iar lupta pentru titlul suprem devine din ce in ce mai strinsa. In urma cu citeva zile pilotul Red Bull, Sebastian Vettel, a cishtigat fara drept de apel cursa de la Suzuka, succes in urma caruia s-a apropiat de locul intii al ierarhiei, detzinut inca de britanicul Jenson Button de la Brawn Mercedes. Pe cei doi ii despart 16 puncte, intre ei fiind intercalat brazilianul Barrichello cu 71 de puncte, fatza de cele 85 ale lui Button shi 69 ale lui Vettel.




Poate ca nu ash fi dedicat un post acestui final de sezon, daca James Allen, unul dintre cei mai informatzi ziarishti in domeniu (al carui blog il urmaresc shi se afla listat pe partea dreapta a acestei pagini), nu ar fi scris despre unul dintre cele mai interesante momente ale cursei de la Suzuka, puternic semnal ca mashinile Red Bull Renault vor fi extrem de rapide in ultimele doua curse programate in Brazilia shi Emiratele Arabe Unite.

Asha cum shtiu totzi care au urmarit cursa din Japonia, al doilea pilot Red Bull, australianul Mark Webber, a plecat de pe linia de standuri din cauza unui accident in care a fost implicat in timpul calificarilor. Ceea ce putzini shtiu insa, este faptul ca acesta a testat citeva eleroane fatza diferite, pentru ca inginerii echipei sa stabileasca in regim de cursa, cum vor aborda ultimele doua etape. Recunosc ca am fost surprins cind, urmarind in direct ce se intimpla la Suzuka, l-am vazut pe Webber oprind de doua ori in primele citeva tururi, shi nu am intzeles de ce mecanicii ii schimbau diferite componente de aerodinamica ale monopostului, insa citindu-l pe James Allen, totul a capatat sens.

Sint sigur ca va mai amintitzi cum, spre finalul cursei, acelashi Webber care nu stralucise absolut deloc, a mai oprit inca o data (turul 47 - mai erau doar 6 ture), cind mashina de sigurantza se afla pe pista din cauza accidentului provocat de tinarul Alguersuari. La putzin timp dupa aceea, in turul 51, el a inregistrat cel mai rapid timp tur de pista. Rezultatul inregistrat de australian a trecut oarecum neobservat, insa acela a fost momentul cind Red Bull a realizat shi dovedit ca poate "arunca" minusha celor de la Brawn Mercedes in lupta pentru titlul suprem al pilotzilor.


Ashadar ultimele doua curse vor fi un spectacol ce nu trebuie pierdut, Vettel fortzind la maxim ultimul motor pe care il mai are la dispozitzie, conform regulamentului Formulei 1, orice schimbare aducindu-i o declasare de 10 locuri pe grila de start. In plus, diferentza de 16 puncte pare greu de recuperat, insa pozitzia de urmaritor il pune pe german in situatzia de a nu avea nimic de pierdut, asha ca indiferent de consecintze, acesta va apasa pedala de acceleratzie pina la refuz.

No comments: