Am revazut astazi inregistrarea primei curse de Formula 1 a sezonului, consumata duminica dimineatza la Melbourne in Australia. Sincer nu credeam ca marile echipe ale competitziei, ale caror bugete plesnesc din cauza zerourilor, sa se comporte atit de slab, indiferent daca ultimele luni au consemnat o gramada de schimbari in fizionomia mashinilor ce s-au aliniat la start.
A cishtigat talentatul Button pe o mashina Brawn GP Mercedes, dupa o cursa fara adversar. Este clar ca diferentza dintre el shi restul pilotzilor, anulata in doua rinduri de safety car-ul introdus pe traseu din cauza unor accidente, nu va fi ushor de recuperat, insa remarc motorul Mercedes care merge struna pe o mashina care anul trecut se "tira" din cauza motoarelor Honda. Shi pentru a intzelege mai exact ce se intimpla astazi in Formula 1 trebuie vazut ce motoare foloseshe fiecare pilot in parte.
Lewis Hamilton - McLaren - Mercedes V8 FO 108W - 90°
Heikki Kovalainen - McLaren - Mercedes V8 FO 108W - 90°
Felipe Massa - Ferrari - Ferrari V8 056 - 90°
Kimi Raikkonen - Ferrari - Ferrari V8 056 - 90°
Robert Kubica - BMW Sauber - BMW V8 P86/9 - 90°
Nick Heidfeld - BMW Sauber - BMW V8 P86/9 - 90°
Fernando Alonso - Renault - Renault V8 RS27 - 90°
Nelson Piquet jr. - Renault - Renault V8 RS27 - 90°
Jarno Trulli - Toyota - Toyota V8 RVX-09 - 90°
Timo Glock - Toyota - Toyota V8 RVX-09 - 90°
Sebastian Bourdaix - Torro Rosso - Ferrari V8 056 - 90°
Sebastian Buemi - Torro Rosso - Ferrari V8 056 - 90°
Mark Webber - Red Bull - Renault V8 RS27 - 90°
Sebastian Vettel - Red Bull - Renault V8 RS27 - 90°
Nico Rosberg - Williams - Toyota V8 RVX-09 - 90°
Kazuki Nakajima - Williams - Toyota V8 RVX-09 - 90°
Adrian Sutil - Force India - Mercedes V8 FO 108W - 90°
Giancarlo Fisichella - Force India - Mercedes V8 FO 108W - 90°
Jenson Button - Brawn GP - Mercedes V8 FO 108W - 90°
Rubens Barrichello - Brawn GP - Mercedes V8 FO 108W - 90°
Ashadar sint 10 echipe care folosesc 5 motoare diferite, practic McLaren, Force India shi Brawn GP folosind acelashi Mercedes V8 FO 108W - 90°, Ferrari shi Torro Rosso - Ferrari V8 056 - 90°, Renault shi Red Bull - Renault V8 RS27 - 90°, Toyota shi Williams - Toyota V8 RVX-09 - 90°, singurii care se bazeaza pe un motor pe care nu il mai foloseshte nimeni fiind BMW. Cu aceste date la dispozitzie, parca intreg clasamentul arata altfel, iar noi putem intzelege mai bine rolul celor care raspund de aerodinamica, aportul echipelor de mecanici shi, de ce nu, chiar al pilotzilor.
De aceea afirm ca aceasta prima etapa a avut in plus altzi doi cishtigatori, shi anume Rubens Barrichello, care a shtiut sa ashtepte gresheala lui Vettel sau Kubica (care dealtfel s-a shi produs) shi Lewis Hamilton, al carui progres - start de pe 14 shi clasare finala pe 3 - il recomanda ca un fin shi calculat strateg in conditziile in care conduce o mashina la care mai este mult de lucrat.
Plin de suspans shi drama, acest Mare Premiu ne-a facut sa intzelegem citeva elemente noi ale acestui inceput de sezon:
1. S-a confirmat forma buna avuta de pilotzii Brawn GP in testele desfashurate in luna martie. Turul de calificare efectuat de Jenson Button a fost cu 6 zecimi de secunda mai rapid decit al oricarei mashini apartzinind altei echipe, iar diferentza reala in timpul cursei a fost cu mult mai mare decit o arata rezultatele finale. Deasemenea clasarea excelenta a brazilianului Barrichello arata ca echipa are potentzial shi este pe val.
2. Problemele de la McLaren sint mai mari decit se credea anterior. Cu citeva zile inainte de prima cursa au existat voci care spuneau ca echipa britanica nu vrea sa ishi arate adevarata fortza din motive de strategie, insa prezentza la Melbourne a fost una mediocra, singura stralucire aducind-o Lewis Hamilton, care a prins un podium norocos. Realitatea este ca monopostul McLaren a fost in medie cu o secunda shi jumatate mai lent decit mashinile Brawn GP echipate cu aceleshi motoare. Totodata, urmarind imaginile din spatele pilotului am realizat ca nu exista mari probleme in a conduce aceasta mashina care se dovedeshte mult prea lenta shi fara o stabilitate demna de lupta pentru titlu.
3. Fara sa fiu un fan infocat al lui Lewis Hamilton, trebuie sa recunosc ca in aceasta cursa, campionul mondial en-titre a condus impecabil. Avind in fatza un trafic aglomerat de citziva pilotzi dornici de afirmare, Lewis a ramas pozitiv shi motivat, reushind sa avanseze la fiecare tur pina cind a ajuns in apropierea podiumului. Nu este mai putzin adevarat ca, in conditziile mashinii lente shi dezechilibrate pe care o conduce, Hamilton a profitat din plin de cele doua momente de intrerupere, in care safety car-ul a anulat diferentzele dintre competitori.
4. Ferrari nu a rezolvat problemele pe care le-a avut in sezonul trecut. Echipa italiana nu ishi gaseshte pasul dupa ce sezonul trecut Massa a pierdut titlul mondial "la mustatza". De aceasta data calificarile au fost dezamagitoare, iar in timpul cursei, citeva decizii eronate - startul cu cauciucuri moi sau oprirea de 3 ori la standuri a lui Felipe Massa - au facut ca rezultatul final sa fie unul dezastruos.....adica ambele mashini retrase din concurs.
5. Intr-adevar noile modificari tehnice par sa permita pilotzilor mai multe depashiri, ei profitind de eleronul spate care nu mai produce atit de multe turbulentze in aer, dar shi de sistemul KERS, ce poate dezvolta citeva zeci de cai putere in plus la momentul oportun.
6. Elvetzianul Sebastian Buemi nu pare a fi o alegere deloc rea pentru Torro Rosso, el clasindu-se chiar inaintea coechipierului sau, Sebastian Bourdaix. Promovat direct din campionatul GP2, unde nu s-a aflat printre protagonishti, elvetzianul arata ca s-a adaptat repede la conditziile din F1, intrind in puncte inca de la prima participare.
7. Nelson Piquet jr. a avut inca o prestatzie slaba, ieshind in decor dupa o gresheala copilareasca, cind nu a reushit sa pastreze controlul mashinii la un duel roata la roata cu Nico Roseberg. Din pacate, Piquet nu dovedeshte ca a meritat sa ramina la volanul mashinii Renault, pe post de secund al lui Fernando Alonso.
8. Comisarii de cursa continua sa ia decizii care aduc confuzie, interpretind regulamentele dupa criterii numai de ei shtiute. Afirm asta pentru ca Vettel, dupa accidentul cu Robert Kubica, a fost penalizat cu 10 locuri pe grila de start a cursei urmatoare. Nu mai spun ca in prima faza, acelashi pilot primise shi o amenda de 50.000 de dolari fiindca nu oprise mashina avariata pe marginea drumului, continuind sa ruleze pe circuit, asha cum i se ceruse de la boxe. Nu vreau sa intru in amanuntele reluarilor, ce arata clar ca la momentul impactului dintre cei doi mai vinovat a fost Kubica decit Vettel, acesta din urma fiind efectiv inchis la interior de atacul furibund al polonezului.
9. Red Bull pare sa fie cea mai buna mashina a momentului, daca ne gindim ca Brawn, Toyota shi Williams au fost subiectul unei contestatzii in legatura cu un eleron spate care pare sa nu se incadreze in noile specificari ale regulamentului. Dealtfel, tinarul Vettel ar fi meritat un loc pe podium, mai ales pentru ca l-a presat in continuu pe Button, aratind ca motorul Renault se poate bate de la egal la egal cu Mercedes.....Cel putzin pentru moment.
Urmatoarea cursa va avea loc chiar in acest weekend pe circuitul de la Sepang, in Malayesia, unde anul trecut a cishtigat Kimi Raikkonen.
Pentru totzi cei care vor sa stea departe de comentariile de "Arici Pogonici" ale televiziunilor din Romania, cu citeva ore inainte de inceperea cursei voi posta aici un link la BBC, postul britanic avind una dintre cele mai complete transmisii pe care le-am vazut vreodata.
7 comments:
daca vrei intra si la mine pe blog si da o parere
Pentru ca am dormit ca capra-n varza pana la 1PM si nu am realizat ca "s-a dat" ceasul cu o ora inainte am inceput a vedea cursa de la 4... adica ultimele lapuri.
Button demential, sincer nici nu-l mai recunosteam cu barba aia. Pe "vremea mea" era un tanar pilot ce se straduia sa-i dea ghionturi lu' Schumi.
asa... ca sa completez ce mai vroiams sa completez :)
1. Aparent ai dreptate - pct. 5) - pare a fi o formula 1 reinventata, cu depasiri, reveniri, recuperari. Exact ce ar vrea orice fan al sporturilor cu motoare.
2. Sa nu ne uiti cu linkul de la BBC!!
3. Nu te-am vazut (sau cel putin am sarit daca ai zis) sa fi sarit cu vreo predictie, asa dupa prima cursa, la viitorul campion.
paco - I've told you before...I'm watching you....
manusha - s-a mers bine inca de la inceput, dar button fugea de ei rau de tot.....Vettel s-a tzinut tare, insa ceilaltzi au fost departe.
Ai vazut ultimele ture shi intzelegi ce am zis la punctul 5....parca innebunisera la final....se alergau unii pe altzii de parca ii ashtepta Eva Longoria goala la sosire....hehehehe....
Linkul BBC l-am avut postat shi de data asta....Ce e tare acolo este ca inainte cu o ora incep sa bage, interviuri, comenteaza calificarile, prezinta cite o echipa, cele mai importante momente ale sezonului....e super...
Apoi comentariile in timpul cursei sint adevarate....foshti pilotzi shi oameni implicatzi in fenomen, nu popindai.....
Am ajuns sa nu mai dau pronosticuri...sint fan Ferrari dar va fi greu anul asta...Kimi e bun shi Massa la fel, insa inginerii aia acolo sint turmentatzi rau de tot....Uite Brawn shi-a facut echipa, are motor bun shi bate pina shi echipa de uzina Mercedes....asta inseamna sa ai "ureche muzicala" la motoare shi ochi de vrabie la restul mashinii....
o sa mai bag ceva posturi cu F1 fiindca am multe materiale interesante.....
Eu am fost fan McLaren din cauza lu' Mika (I've told you that before)... dar acuma, ma simt nevoit sa urmez finlandezul vitezist chiar si la rosii desi ii urasc de cand cu Schumi. Acuma... ia uite azi, in a doua cursa, ce-a facut Brawn. L-au facut pe BUTTON sa para un bibelou sters de praf(asta e un titlu bun pentru postul tau viitor :)). And guess what... it's shining like hell now!!
manusha - sorry pentru absentza linkului promis....e rushinos dar mi-a cazut internetul.....trebuie sa comand un modem nou iar cei de la qwest o cam dau cotita....
am vazut - pe telefonul mobil - ca la sepang a fost numai o jumatate de cursa...shi sa-u dat jumatate de puncte....ferrari merge prost, mclaren la fel.....button profita pentru ca este un pilot excelent, englezii au tot spus asta anul trecut, shi astazi el are o mashina competitiva pe care o forjeaza la maxim....
Chiar ma bucur pentru el shi sper ca Brawn sa gaseasca sponsori shi contractul cu Virgin sa se prelungeasca....
O sa scriu despre ce s-a intimplat cu Hamilton shi Trulli in Australia deoarece englezul a fost penalizat, iar italianul repus pe locul 3....un oficial de la Mclaren fiind suspendat....
Chiar sint curios sa vad ce va urma...
By the way....acum sint legat wireless la vecinu' hehehehehehehehehehehehe
semnal slab, dar merge
Post a Comment