Tuesday, February 10, 2009

Leapsha de la Mihai

Mah Mihai m-ai facut sa imi amintesc de oracolele din copilarie, cind admiram poze cu vedete in caietele prietenelor shi imaginam tot felul de glumitze strecurate printre paginile acelor "bloguri" adolescentine......ehhhh..... ce vremuri......

Dar hai sa trecem la subiect:
1. Care este cea mai buna carte citita de tine? - Cartzile care m-au marcat cel mai mult sint doua ale aceluiashi autor, Antoine de Saint Exupery, shi anume "Citadela" shi "Micul Printz". Nu vreau sa spun mai mult pentru ca nu ma mai opresc.....

2. Ai facut cadou cartzi? - Da...ce intrebare este asta?

3. Care este viitorul literaturii? - Va ramine pilonul umanitatzii, indiferent daca suportul va fi electronic shi nu foaia de hirtie.

4. In ce limbi ai citit cartzi? - Romana shi engleza.

5. Ce cartzi celebre nu tzi-au placut? - "Razboi shi pace".....am incercat sa intorc povestea pe toate fetzele, dar a fost inutil.....aici cred ca am nevoie de lectzii :)

6. Ce tzara a produs cea mai buna literatura? - Cred ca Frantza ..... e discutabil totushi ..... ash mai adauga Rusia, Anglia shi Germania......shi asta pentru ca e greu sa defineshti literatura buna....

7. Iei notitze din cartzile pe care le citeshti? - Da.

8. Cam cite cartzi ai citit pina acum? - N-am numarat......cartzile sint ca femeile Mihai......unele itzi ramin in suflet, altele sint numai "de bucate" sau de colectzie....

9. Cu ce cartzi ai dormit in bratze de plictiseala? - De plictiseala sau oboseala, imi amintesc ca "Tratatul de Istorie a Religiilor" al lui Eliade ma apasat pe stern pe la vreo 22 de ani.

10. Ce inseamna cartzile pentru tine? - imi ofera un spatziu unde totul incetineshte iar eu sint cel care controleaza viteza de desfashurare.....am nevoie din cind in cind sa beau un ceai sau o cafea shi sa scap de tembelismul televizorului......

11. Care este cea mai scumpa carte care ai cumparat-o? - nu banii conteaza.....

12. Care este cel mai tare final la o carte citita? - revin la "Micul Printz".

13. Care este cea mai influenta carte citita de tine? - Biblia.

14. Care scriitor te-a influentzat cel mai mult? - Saint - Exupery, Patapievici shi ..... surpriza ....Macchiavelli

15. Cit de repede citeshti o carte? - in medie cam 2 saptamini......astea americane au multa bibliografie shi uite asha sar de la una la alta....

16. Poate literatura sa schimbe lumea? - educatzia poate schimba lumea, dar asta cuprinde pe linga literatura, rabdare, experientza shi curaj.....

Asta-i tot.

Un exercitziu care imi aminteshte de unul dintre cele mai interesante momente petrecute in Statele Unite. Eram la un curs de limba shi literatura engleza, shi nu shtiu ce ii vine profesorului sa ne dea ca topic de discutzie, cel mai bun shi cel mai greu moment consumat in viatza fiecaruia....Hahahahahahahaha......Am simtzit ca s-a facut lumina in jur.....Pina la urma am gasit 3 bune shi 3 rele, shi cind am inceput sa vorbesc s-au intors toate capetele spre locul in care stateam.......La final, pe holul catre ieshirea din cladire, l-am oprit pe profesor shi i-am multzumit pentru idee......Mi-a recomandat sa scriu o carte.....Eu cred ca un blog e mai potrivit. Cel putzin pentru moment......

No comments: