Sunday, March 29, 2009

"Changeling"

In urma cu 20 de minute am terminat de vazut filmul asta despre care auzisem multe, shi recunosc nu prea eram curios sa il vad....dar se vede ca m-am inshelat!

De abia la finalul Bluray-ului am aflat ca regizorul este Clint Eastwood, unul dintre cei in jurul carora a fost construit Hollywood-ul de astazi. Apoi Angelina, ce-i drept fara stralucire, duce un rol dificil pina la capat, nereushind sa stoarca lacrimi cind ar fi fost momentul potrivit. Nu-i bai, deoarece intreaga pelicula este construita diferit, fara prea multa muzica "de fond", care sa te faca sa vibrezi fara sa ascultzi tacerea banala a realitatzii din platou.

Am remarcat cum regizorul a impins povestea pe mai multe planuri....al mamei ce lupta pentru a-shi gasi fiul disparut, al politziei care nu face nimic shi este macinata de coruptzie, (de la un anumit moment) al criminalului care nu reusheshte sa fuga din fatza legii sau al opiniei publice - reprezentata de reverendul Gustav Breigleb, interpretat de John Malkovich - care poate intoarce destinul unei femei aproape condamnata pentru curajul de a fi infruntat sistemul.

Filmul este o lectzie de viatza, gen ce i se potriveste ca o minusha lui Eastwood, shi surprinde o poveste trista, in care oamenii demonstreaza ca pot schimba soarta altor oameni atunci cind incearca sa-shi salveze propria soarta.

Celor care vor alege sa vada acest film le recomand sa uite pentru un moment de prestatzia Angelinei, deoarece morala de la final - cind itzi dai seama ca acel copil nu se va mai intoarce niciodata - nu are nici o legatura cu birfele din ziarele de scandal de astazi. Cei care ii cunosc pe americani shtiu ca istoria este plina de astfel de poveshti, surprinse dealtfel in filme ca "Erin Brockovich", "North Country" sau "The Pursuit of Happyness".

Ashadar, cum apreciez eu acest film? Highly recommended.

4 comments:

Creimar said...

Filmul ca filmul colege jocker... da' chiar trebuia sa pomenesti de Bluray, ca parca am prins o durere de ficati cand te-am citit :)

Cred ca se trage de la postul ala cu aXXo de mai de mult, ala la care m-ai ingropat in detalii de calitatea imaginii. Acuma doar mi-ai facut pomana :))

jocker12 said...

manusha - sorry....am avut 3 bluray-uri inchiriate....Changeling, The Duchess shi Deception.
Dintre toate 3 numai asta merita, chiar daca shi celelalte doua au actori shi intriga interesanta.
Eu am doua sisteme Playstation3 in casa shi astea vad bluray format.
Shtiu de postul de care zici shi daca vrei mai multe informatzii despre bluray (am promis) uite aici un link
http://www.blu-ray.com/

despre hdtv format go to
http://www.hdtvinfoport.com/

numai timp sa ai sa citeshti tot ce este acolo

pina shi conectoarele la cabluri sint diferite (HDMI) pentru a reda imaginea de inalta rezolutzie shi sunetul 7.1 dolby digital surround true hd - adica inalta fidelitate cu 7 cai de ieshire

numai ca simpla informatzie - cel mai bun bluray disc scos pina astazi este un documentar BBC - Planet Earth - ieshit pe 4 discuri. L-am vazut shi e beton....merita tozi cei 70$ cit a ajuns acum in magazine.

Cosmin said...

Un singur comentariu asupra acestui post... nu trebuia sa prezinti finalul filmului. In rest, excelent post, l-am pus pe "to see list", dar faptul ca stiu finalul va face vizionarea filmului mai putin interesanta

jocker12 said...

cosmin - scuze....ai dreptate daca nu ai vazut filmul....merita oricum fiindca povestea are multe "serpentine"....